Home / Nieuwsbrief Arbeidsrecht

Nieuwsbrief Arbeidsrecht

Als financieel dienstverlener komt u in contact met Arbeidsrecht, bijvoorbeeld bij het aannemen van personeel of het inhuren van een freelancer. Het is hierbij van belang op de hoogte te blijven van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsrecht.

Om dit voor u als financieel dienstverlener gemakkelijker te maken is Bureau DFO een samenwerking aangegaan met AndersArbeidsrecht, een advocatenkantoor dat veel werkzaamheden verricht voor financieel dienstverleners.

De uitkomst van de samenwerking is een gratis nieuwsbrief, waarin elke maand actualiteiten worden behandeld met betrekking tot het arbeidsrecht. Tevens zal in de nieuwsbrief een vraag worden besproken die is ingestuurd door een financiële dienstverlener. Met de nieuwsbrief kunt u zich op een gemakkelijke manier op de hoogte houden van de recente ontwikkelingen!

Klik hier voor meer informatie en om een abonnement op de nieuwsbrief af te sluiten.

Mediation als oplossing voor conflicten op de werkvloer

9 januari 2017

Vroeg of laat krijgt vrijwel iedere werkgever te maken met een conflict op de werkvloer. Wat begint met een eenvoudig meningsverschil kan ongewild uitmonden in een juridisch getouwtrek bij de rechter. In veel gevallen kan de inzet van mediation voorkomen dat een conflict uit de hand loopt en de partijen tot een oplossing brengen. Dat klinkt veelbelovend. Maar wat is mediation… »

Mediation als oplossing voor conflicten op de werkvloer; nr. 6

9 januari 2017

Vroeg of laat krijgt vrijwel iedere werkgever te maken met een conflict op de werkvloer. Wat begint met een eenvoudig meningsverschil kan ongewild uitmonden in een juridisch getouwtrek bij de rechter. In veel gevallen kan de inzet van mediation voorkomen dat een conflict uit de hand loopt en de partijen tot een oplossing brengen. Dat klinkt veelbelovend. Maar wat is mediation… »

Overnames en personele gevolgen; nr. 4

13 oktober 2016

Het komt regelmatig voor dat een financieel dienstverlener (een deel van) de portefeuille van een andere financieel dienstverlener overneemt. In deze nieuwsbrief kunt u lezen over wat de gevolgen daarvan kunnen zijn voor de medewerkers van het bedrijf dat de activiteiten of portefeuille overdraagt.

Wanneer is er sprake van ‘overgang van onderneming’ en wat zijn de consequenties ervan? U leest het in onze nieuwe white paper.… »

Internet en social media op werk – hoe ga je daar als werkgever mee om?; nr. 3

8 september 2016 Het gebruik van internet, social media en mobiele telefonie is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven en van de werkplek. Daardoor is ook de grens tussen privé en zakelijk vager geworden. Maar als werkgever mag je grenzen stellen aan het gebruik van internet en social media door werknemers onder werktijd. Hoe u dit het beste kunt aanpakken leest u…… »

Hoe voldoet u als financieel dienstverlener aan de Wet DBA én de Wft?; nr. 1

6 juli 2016

Op 1 mei 2016 is de Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) afgeschaft en heeft de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) zijn intrede gedaan. Voor u als financieel dienstverlener kunnen de nieuwe criteria van de Belastingdienst op gespannen voet staan met de eisen van de Wft. Daarom hebben we in een whitepaper voor uw op een rij gezet hoe u de Wet DBA… »